
Hasan & co aloitti yhteistyön Visionbayn kanssa vuonna 2017
Pohjoismaiden suurimpiin markkinointialan ja asiakaskokemuksen yhtiöihin kuuluva Hasan & co aloitti yhteistyön Visionbayn kanssa vuonna 2017, jolloin yritysryhmässä alettiin etsiä korvaavaa ratkaisua silloiselle BI-työkalulle. Sen käytössä haasteita aiheutti muun muassa raskas ja manuaalinen ylläpito.
- Vanhassa järjestelmässä datan luotettavuus oli koko ajan hiukan kyseenalainen, sillä päivitimme järjestelmää vain kerran viikossa. Huubian käyttöönotto nosti datan luotettavuuden uudelle tasolle paitsi reaaliaikaisuuden, myös tietomallien automatisoinnin ansiosta, hasan & partnersin Group CEO Simo Kajaste kertoo.
Aluksi Huubiaa hyödynnettiin vain talousorganisaation raportoinnissa, mutta nopeasti sitä alkoi käyttää paljon laajempi käyttäjäkunta. Kajaste kertoo, että nyt esimerkiksi projektipäälliköt ja asiakkuusjohtajat tukeutuvat päivittäisessä työssään Huubiaan.
- Huubian käyttöönoton myötä data on saatu kaikkien sitä tarvitsevien käyttöön ja työntekijät ovat nyt paremmin kiinni liiketoiminnan tunnusluvuissa.
Myös Hasan & co:n myynnin ennustaminen on siirretty kokonaisuudessaan Huubiaan.
- Käytännössä teemme Huubia Plannerin päällä jatkuvaa asiakkuuskohtaista myynnin ennustetta ja olemme päässeet kokonaan eroon erillisistä ennuste-Exceleistä. Kaiken datan kertyminen yhteen järjestelmään tuo paremmin näkyviin myös asiakasrajapinnassa tapahtuvat muutokset, Kajaste sanoo.
Hänen mukaansa Huubian tuomiin lisäarvoihin lukeutuu myös raportoinnin jatkuvuus - kerran luotu raportti päivittyy automaattisesti annetuilla parametreilla, ilman pelkoa virheistä.
- Alun jälkeen raportointiin käytetty työmäärä vähenee. Kolmessa maassa toimivalle yritykselle on iso etu, ettei raportteja tarvitse tehdä erikseen joka paikkaan.
Kajaste sanoo, että erilaisten laskentasääntöjen tekeminen onnistuu Huubialla vaivattomasti. Niinpä Hasan & co:ssa on pystytty automatisoimaan resursoinnin kaltaisia asioita, joiden läpivientiin ei aiemmin ollut erillistä järjestelmää.
Huubiaa Kajaste suosittelee mielellään. Hän sanoo sen olevan käytettävyydeltään ja ominaisuuksiltaan vähintäänkin samalla tasolla markkinoiden isompien BI-ratkaisujen kanssa. Visionbaylle Kajaste antaa kehuja erityisesti asiakaslähtöisestä ja ketterästä palvelusta.
- Palaverit Visionbayn kanssa ovat olleet alusta asti todella lisäarvoa antavia. Eteen tulleita raportoinnin haasteitamme on pystytty ratkaisemaan heti tapaamisten aikana erittäin asiantuntevalla otteella, hän sanoo.
hasan-ryhmä on brändien kumppani. hasan-ryhmän muodostavat hasan & partners, Perfect Fools ja frankly partners. hasan & partners ja Perfect Fools ovat kansainvälisesti tunnustettuja ja palkittuja luovia toimistoja. frankly partners on erikoistunut tekemään liiketoiminnasta ja brändeistä asiakaskeskeisiä. Ryhmässä työskentelee lähes 140 brändistrategioiden, luovan tarinankerronnan, brändien ja kokemusten muotoilun sekä viestinnän ja konsultoinnin ammattilaista Helsingissä ja Tukholmassa.